<p>Rīgas domes deputāti aicina Rīgas zooloģisko dārzu komercializēties</p>

Rīgas domes deputāti aicina Rīgas zooloģisko dārzu komercializēties

Publicēts: 17.10.2025

Rīgas Nacionālajam zooloģiskajam dārzam nepieciešams komercializēties, lai piesaistītu apmeklētājus, Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas sēdē SIA "Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs" vadībai ieteica domes deputāti.

Deputāts Ritvars Jansons (NA) norādīja, ka tikai ar dzīvniekiem pievilināt apmeklētājus neizdosies. Citos Eiropas zoodārzos esot jūtama komercijas pieskaņa. Piemēram, Berlīnes zooloģiskajā dārzā esot kafejnīcu puduris, kur bērni var nopirkt cukurvati, bet pieaugušie var padzert kafiju vai alu, teica deputāts.

Viņa ieskatā zooloģiskajam dārzam jādomā par iespēju rīkot koncertus, dažādus pasākumus ziemā, jo bez komercelementiem iztikt nevarot.
Jansona ieskatā esot jālauž stereotipi, ka zooloģiskais dārzs ir tikai izglītojoša iestāde.

Vjačeslavs Stepaņenko aicināja zooloģiskā dārza vadību pārvērtēt biļešu politiku, ļaujot goda ģimenēm iegādāties mēneša abonementu neatkarīgi no bērnu skaita. Viņaprāt, ģimenes ir lielākie klienti un patērētāji.

Savukārt Deniss Kļukins (LPV) norādīja, ka zooloģiskā dārza piedāvājums ir ekskluzīvs produkts Latvijas iedzīvotājiem, un diez vai Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza cenu politika ļauj cilvēkiem četras reizes gadā apmeklēt zoodārzu. Viņaprāt, būtu vērts padomāt par to, lai mainītu cenas un piedāvājuma līdzsvaru.

Deputāte Inna Djeri (SV/AJ) skaidroja, ka, apmeklējot citus Eiropas zooloģiskos dārzus, novērojusi, ka katrā no tiem ir "sava odziņa", kas ļauj zooloģiskā dārza apmeklējumu atcerēties. Piemēram, Tallinā tas esot baltais lācis, kas piepeldot pavisam tuvu stiklam, tur ir arī ziloņi, kuru Rīgai nav, un drīz arī nebūšot nīlzirgu. Viņa aicināja izvērtēt zooloģiskā dārza mārketinga stratēģiju un tās izstrādē pieaicināt studentus, kuri, iespējams, bez maksas kā diplomdarbu varētu to izstrādāt zooloģiskajam dārzam.

Savukārt Mājokļu un vides komitejas vadītāja Elīna Treija (NA) pateicās par Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza atsaucību, trīs gadus 1. maijā rīkojot daudzbērnu ģimenes dienu. To laikā daudzbērnu ģimenes dienā var iegādāties ieejas biļetes visai ģimenei par 13 eiro. Pērn šādu iespēju izmantoja 1000 ģimenes.
Pērn SIA "Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs" apgrozījums bija 5,42 miljoni eiro, bet peļņa - 14 830 eiro.

Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza valdes locekle Anete Bilzēna:
Rīgas Zooloģiskais dārzs izsenis piedāvā vairākus maksas pakalpojumus, ko var dēvēt kā komercpakalpojumus. Tie pamatā ir saistīti ar galveno mērķi kādēļ darbojas zooloģiskais dārzs.

Šobrīd tie ir izglītojošas ekskursijas, dzimšanas dienu svinības gan bērniem, gan pieaugušajiem, pasākumi uzņēmumiem, identitātes preces un, protams, ļoti intensīvi pēdējo gadu laikā esam sākuši aicināt [cilvēkus] kļūt par krustvecākiem mūsu zooloģiskā dārza  dzīvniekiem. 

Ziedojumi, krustvecāku atbalsts ir tie pakalpojumi, kuri palīdz mums nodrošināt zoodārza ikdienas pamatdarbību. Tie ļauj arī attīstīties.

Mēs kā kapitālsabiedrība drīkstam veikt komercdarbību tikai mūsu dibinātāja jeb Rīgas pašvaldības noteiktā stratēģiskā mērķa sasniegšanai.

 

Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza valdes locekle Anete Bilzēna

00:59
Title
Whatsapp
Facebook
Instagram
Mail
Copy
00:00:00
/
00:00:00
00:00:00
00:00:00
Popout title
Popout description
__speed.title
Title
Whatsapp
Facebook
Instagram
Mail
Copy