<p>PTAC pagāju&scaron;ajā gadā saņēmis 1878 patērētāju sūdzības par iepirk&scaron;anos internetā</p>

PTAC pagājušajā gadā saņēmis 1878 patērētāju sūdzības par iepirkšanos internetā

Publicēts: 24.11.2025

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pagājušajā gadā saņēmis 1878 patērētāju sūdzības par iepirkšanos internetā.
PTAC direktore Zaiga Liepiņa norāda, ka sūdzības internetveikalos tostarp ir saistītas ar nepiegādātām precēm, nesniegtiem pakalpojumiem un krāpniecību. 
"Sūdzības par iepirkšanos internetā veido aptuveni pusi no visām sūdzībām, ko PTAC saņem," piebilda Liepiņa.

PTAC direktore uzsver, ka, tuvojoties "Melnās piektdienas" akcijām, PTAC uzraudzīs veikalus gan klātienē, gan internetā. Vienlaikus PTAC sāk kampaņu "Internets nav pasaka. Atpazīsti viltības!", kuras laikā PTAC aicinās patērētājus ziņot par neatbilstošu saturu un sniegs ieteikumus.

PTAC secina, ka bieži vien internetveikalos preču cenas tiek mākslīgi paaugstinātas pirms atlaides piemērošanas, atlaides netiek rēķinātas no 30 dienu zemākās cenas, atlaižu periodi nav skaidri noteikti, kā arī tiek norādīta neprecīza informācija par preču kvalitāti un izcelsmi.


Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane:
Atlaides ir maldinošas. Ne vienmēr tiek piedāvāta zemākā cena, kā jābūt atbilstoši likumam. Patērētājiem iesakām būt ļoti saprātīgiem šajā laikā, kad visur redzamas Melnās piektdienas atlaides, Kiberpirmdienas atlaides un tūlīt jau atkal būs Ziemassvētku atlaides.  

Pagājušā gada novērojumi rādīja, ka dažkārt cena ar atlaidi kādā no piedāvājumiem var būt pat augstāka nekā citur bez atlaides. Tādēļ noteikti būtu jāsalīdzina cenas.

Noteikti arī jābūt ļoti uzmanīgiem, lai saprastu, no kā mēs īsti pērkam. Protams, ir lielās platformas, ir lielie tirgotāji, kas ir jau ierasti. 

Ja mēs pērkam no pilnīgi nezināma tirgotāja, ir jāpārliecinās, vai tas ir reģistrēts, vai tam ir norādīts nosaukums, ģeogrāfiskā adrese. Un kur tad tas īsti atrodas? Ja vispār adrese vai oficiālais uzņēmuma nosaukums nav norādīts, tad noteikti tas ir jau pirmais signāls, ka tādā veikalā nevajag iepirkties.

 

Bankas "Citadele" pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju, aģentūru LETA informē, ka Latvijā gandrīz 70% iedzīvotāju neplāno veikt pirkumus tirdzniecības akcijas "Melnā piektdiena" izpārdošanās.
Aptaujas rezultāti liecina, ka tie, kuri iepirksies šajās izpārdošanās, lielākoties izvēlēsies nelielus pirkumus, maksājot līdz 50 eiro.

 

Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane

00:55
Title
Whatsapp
Facebook
Instagram
Mail
Copy
00:00:00
/
00:00:00
00:00:00
00:00:00
Popout title
Popout description
__speed.title
Title
Whatsapp
Facebook
Instagram
Mail
Copy